Roháče 6.-7. 4. 2009

V nedeľu na skalkách dostávam odkaz, že Peťka zostupuje z Chopku a máme voľné 2 dni. Ja zatiaľ jeden, ale v pondelok vybavujem aj druhý....

Konečne nám vyšli Roháče. Cez víkend som tam bol obzrieť podmienky a lavínu. Môžem povedať, že lyžovanie nádherné, ale o to horší pohľad na spustošenú dolinu. Určite už každý kukol fotky, ktoré boli zverejnené alebo posielané mailom. Ale nedá mi ich zopár dať aj tu.

V pondelok, 6.4.2009, po dlhšom vstávaní sa presunieme do Žiarskej doliny v Západných Tatrách. Poteší, že na parkovisku tetuška nie je. Dosť neskoro, o 11.00, vyrážame do doliny a tešíme sa na lyžovanie v prekrásnej prírode. V polovici doliny prechádzame okolo lavíny z Baranca, ktorá zasypala cestu do výšky asi 3-4 metrov. A po ďalšom kilometri sa dostávame na „ľadovec“. Všade špina - skaly, stromy, konáre, ihličie, cestu nevidno. Dolina, vyhĺbená potokom, je aj 40 metrov pod nánosom snehu. Chatu už vidno z diaľky... ;-)

Stúpame ďalej popod Terasu a uvidíme kam sa nám bude chcieť v tej horúčave. Ale šľape sa nám dobre, počasie super, aj slnko nám dá sem tam oddych. Výšlap do Žiarskeho sedla je dlhý, ale ubehne pomerne rýchlo. Už len prekonať 200 výškových metrov na Plačlivé. O 15.30 sa nám otvoria pohľady na celé Roháče – Baníkov, Hrubá kopa, Tri kopy, Ostrý Roháč, Roháčska dolina...

Maličká oblačnosť ustúpi nadobro a my si užívame pekné lyžovanie. Aj keď v trochu mokrom snehu, ale stálo to za to. Sem tam sme aj niečo spustili :-).

Na chate dáme prestávku na občerstvenie. Kofolu a polievku. Škoda, že nás nenapadá prespať, keďže o pár hodín sme tu znova. Škoda ...

Na druhý deň, 7.4. v utorok, už vyrážame trochu skôr, o 9.30, :-))). Zastavujeme sa na chate, niečo zjeme a pokračujeme ďalej. Tento krát už priamo na Terasu, kde sa vyletňujeme. Čaká nás niekoľko kratších stúpaní, aspoň to nie je také jednotvárne ako včera. Po ceste sa chceme zastaviť na peknej skale, kde sa dá opaľovať a Peťka nahlas píše článok – „Vyhrievali sme sa na slniečku a robili lásku...“ Až som ožil, ale bohužiaľ skala je ešte zasnežená, čo v tomto období už nebývala ;-)

A tak pokračujeme, slnko naberá na sile a my sa vyzliekame od polpása, obaja :-). 15.30 sme hore. Ako na Plačlivom, len trochu iný pohľad na Roháče, aj slnko zašlo, je zima. Rýchlo pofotíme a pripravíme sa na zjazd. Sneh je ťažší ako včera, ale spokojný si dáme pauzu na Terase kde znova svieti slnko. Peťka si dá putovný grepfruit, ktorý vyniesla na Chopok, zniesla a asi mala aj na Plačlivom. Večer skočíme na paradajkovú polievku a pizzu a rozmýšľame čo nabudúce....

Plačlivé:

Lavína z Baranca medzi 2. a 3. kilometrom

Výšlap zo Žiarskeho sedla na Plačlivé, v pozadí Baranec

Záverečný hrebeň, vzadu hrebeň Otrhancov a Nižná Bystrá

Plačlivé

Nový štýl lyžovania :-)

Hrubá kopa:

Spustošená Žiarska dolina, na fotke vidno len hornú časť